צביעת דירה מקצועית

למה כדאי לצבוע את הדירה באמצעות בעלי מקצוע ולא לבד? כי זמנכם יקר, כי בעל המקצוע ידע לצבוע בלי ללכלך את הבית, כי בסופו של דבר הוא יצבע את הדירה יותר טוב מכם. צביעת דירה הוא תהליך ארוך ומיגע. נכון הוא שחלקנו בעלי הידיים הטובות צובעים את הדירה לבד אבל לא לכולם יש ידיים “ימניות”.

כמו כן אירגון הדירה לקראת צביעה ונקיון הדירה לאחר הצביעה הוא תהליך די מיגע ובעיקר לא לכולנו יש את הזמן לצבוע את הדירה. צביעה נכונה וטובה אורכת לפחות יומיים רצופים אם לא יותר תלוי כמובן בגודל הדירה. חלק מהתהליך הוא סתימת פיצוצים בקירות, תיקון פיצוצי אורך בקיר מצריך ידע אחרת תוך כמה זמן הפיצוץ יחזור על עצמו. החלקת הקיר גם הוא מחייב בעל מקצוע. לסיכומו של עניין – רוצים לחסוך לעצמכם בלאגן ובלבול מוח? הזמינו בעל מקצוע מומחה או כל קבלן שיפוצים אחר ותנו לו לעבוד. היו בטוחים שהתוצאה תהייה טובה יותר מצביעה עצמית.

באיזה צבע לבחור?

את הצבע יש להתאים לחדר המיועד. אם מדובר בחדר ילדים, תרצה לעשות שימוש בצבעי הפסטל – צהוב, תכלת, סגול בהיר וכדומה, כאשר כל צבע מייצג ומשדר תחושה ואווירה מסויימת שגם אותן יש לקחת בחשבון. צהוב למשל מייצג חיים והתחלה ולכן יעניק תחושה של שמחה, חיים ותקווה.

תרצו להימנע מלצבוע חדר ילדים בצבעים כמו אדום או ירוק כהה. אדום הוא צבע אש, ממריץ במקום להרגיע ולכן זהו איננו צבע מתאים לחדר בו ילד מנסה ערב ערב להירדם בשקט. בנוסף, בעוד שהירוק נתפס לעיתים כצבע מרגיע, הוא קורא לפעולה ולכן גם הוא עלול להקשות על הילד להרדם בקלות.

בניגוד לצביעת חדר ילדים, עבור חדר השינה שלך או הסלון תוכל לשקול את הצבע החום שהוא צבע חושני הקשור מאוד לפיזיות וגוף. הוא נתפס כצבע חם המשרה אווירה של בית ובטחון. בכל מקרה, צבע שחור אינו מומלץ כלל עבור צביעת קירות בבית שכן הוא משדר משהו שלילי וקודר ונותן תחושה של סוף, מוות ואבל.

צבע קירות בדירה שכורה

קח בחשבון שלא כדאי להשקיע מאמצים מוגזמים וכסף רב בכל צביעת קיר בדירה שכורה. ברוב המקרים המגורים האלה הם זמניים וממילא תיאלץ לצבוע את הקיר חזרה ללבן לפני שייכנסו דיירים חדשים במקומך.

דרך נוספת באמצעותה ניתן לקשט את הקירות ובמיוחד חדרי תינוקות וילדים ללא צביעה היא הדבקת מדבקות או טפטים, אותם ניתן להסיר בקלות ולהעביר לקיר בדירה אחרת במידת הצורך. כיום יש אמנים רבים שמשקיעים חלק נכבד מעבודתם ביצירת מדבקות לחדרי ילדים וטפטים למטבח ולחדרי השינה. לא רק צבע קירות צריך, אלא גם קצת ציוד.

לצרוך צביעה מסודרת, יסודית ומוקפדת יש להצטייד בדבק שפכטל לסתימת חורים ישנים בקיר, מברשות צביעה, בגדי עבודה, צבע לקיר, עיתונים כדי להניח על הרצפה ולמנוע כתמים וסולם. לאחר הצביעה חשוב מאוד לאוורר היטב את החדר ולפתוח את כל החלונות והדלתות לפני שמבלים בו לילה שלם או שעות מרובות.